חדשות ועדכונים

חמרמורת אף פעם לא באה טוב, מזל שיש כמה דרכים להקל עליה. רגע לפני חופשת הקיץ, אנחנו מגישים לכם את תקציר הקורס ״מבוא לחמרמורת ודרכי ההתמודדות איתה בעידן העכשווי״ (התוכן בשיתוף שטראוס מים)

החמרמורת פנים רבות לה – לא כולם רגישים אליה ויש חסרי מזל שיחוו אותה גם אחרי בירה וחצי. אחת הסיבות להנגאובר היא ההתייבשות הנגרמת משתיה מופרזת של אלכוהול, אשר עלולה בתורה לגרום לשורה של תסמינים גופניים ונפשיים ולתחושה שניתן לכנות אותה ״מבחילה", במין קטע של חוסר אונים״. לפניכם מיטב הדרכים להתמודדות והקלה על תופעות הבוקר שאחרי.

תרכובת כימית בסיסית

למרות שכולנו שונים זה מזה – פיזית ומנטלית, כולנו מחזיקים בתוך גופנו משק-מים, שמהווה כ- 60% ממשקל גופנו. כיוון שאחת מהסיבות לחמרמורת היא התייבשות, המסקנה המתבקשת היא לשתות הרבה מים. אבל לא רק בבוקר שאחרי – כדאי להתחיל לאגור נוזלים מבעוד מועד. שימו לכם תזכורת לשתות יותר מים לפני היציאה ואם אתם יושבים בבר, הזמינו גם כוס מים על כל כוס אלכוהול. במועדונים האתגר מעט מורכב יותר והמחיר לא תמיד מתאים לכל אחד, כך שאם אתם לא בעניין של ״לשלם על מים״ שתו הרבה יותר כל היום שלפני (או באופן קבוע אם מסיבות זה החיים שלכם). אם המסיבה נערכת בביתכם, כבדו את האורחים גם במים קרים והראו להם את הדרך לבר המים שבמטבח שיוכלו להתכבד בעצמם לאורך הערב – גם הכליות וגם הראש שלהם יודו לכם בהמשך.

יתרונות הרפואה המסורתית

לפעמים אתם יודעים שהחמרמורת תגיע עוד לפני שעצמתם עיניים. במקרים בהם אתם מזהים את הפוטנציאל לבוקר איום ונורא במיוחד, טלו כדור נגד כאב ראש, ההוא שאתם נוטלים באופן קבוע כשכואב לכם הראש, והורידו אותו עם כוס מים מלאה. מניסויים עצמיים עולה, כי תחושת הבחילה בבטן אינה נמנעת, אבל התחושה הכללית פחות סרוחה.

שיטת התגמול האיטלקית

פעם פגשתי בחור איטלקי שחלק איתי את הסוד שלו לבוקר שאחרי: הליכה של רבע שעה לגלידריה, קניית גביע עם שני כדורי וניל, ואכילת הגלידה תוך כדי צעידה חזרה. בהיעדר חיבה לגלידה וניל מעולם לא בדקתי בפועל את התיאוריה שלו, אבל הוא טוען שהיא מצליחה כבר כמה שנים ושעה מאוחר יותר הוא מרגיש כמעט כמו חדש.

פעילות חומרים סופגים

מתכון לערב שתיה מוצלח, קרי – כזה שלא מתחרטים עליו למחרת – הוא לאכול משהו לפניו. השילוב הרצוי הוא פחמימות ושומנים, משהו שירפד את הקיבה לפני האלכוהול. אם בבוקר למחרת עסקינן, זה תלוי ברמת הצרבת שלכם. יש מי שיכול לאכול רק פרוסת לחם יבשה, אחרים יתמודדו עם מקושקשת. מה שלא תהיה פרוסת הלחם שלכם, וכמה שקיבתכם סוערת, חשוב להכניס משהו לפה.

האדם והטבע

מיצים סחוטים מפירות וירקות טריים הם תרופת סבתא אלטרנטיבית מצויינת. לא רק שאלו עשירים בוויטמינים, מינרלים ושאר נוזלים הם גם עוזרים לשיקום המערכות אחרי ליל שתיה. בתפריט המומלצים שלנו להיום תמצאו חליטת קליפת בננה ומיץ עגבניות סחוט טרי, ובתפריט הקבוע אנחנו מציעים חליטת ג׳ינג׳ר.

המחלוקת סביב תעשיית הקפה

הדעות בנוגע לשתיית קפה ביום שאחרי חלוקות. יש הטוענים שהקפאין מחריף את ההתייבשות ומונע פירוק של האלכוהול, וממליצים בחריפות להימנע לחלוטין ממשקאות המכילים קפאין. המתנגדים לתיאוריה הזו גורסים, כי אם אתם שותים קפה באופן קבוע, הימנעות משתיית כוס הבוקר שלכם כשאתם קמים, עלולה לעורר כאב ראש מצד אחר דווקא – כזה שמקורו ב״גמילה״ מקפאין.

אמולסיה ברמת סוכר נמוכה

אם אתם אכן נמנים עם המכורים לקפה, ולא מסוגלים לשתות אותו בלי טיפה חלב, יש לנו חדשות טובות. חלב מסייע בספיחת רעלים ונוזלים, ואתם יכולים להוסיף אותו לקפה – או אפילו לשתות איזו חצי כוס חלב – בלי שום חשש.

בין שלל השיעורים שאנחנו לומדים בשנים האחרונות, כדאי להקדיש מחשבה למה אנחנו שותים ואיך זה משפיע עלינו. אין הכוונה להפסיק לשתות, להיפך, פשוט נלמד להתאים את זה לגופנו. ערבוב משקאות מסוגים שונים אף פעם לא מומלץ, אבל יכול להיות שאתם רגישים לסוג מסויים של דגן שקיים בבירה מסוימת, או שהעפיצות של היין האדום מעלה בכם כאב ראש אחרי שלוק אחד. למידת הגבולות העצמיים, כמו גם איזה משקאות עושים לכם טוב – אבל גם פחות רע בהמשך – יעזרו לכם להמשיך להנות מהשתייה, בלי לרצות להעלם ביום המחרת.