חדשות ועדכונים

מה עושים בעונת המעבר?

הכניסה הצפויה לעונה החמה מביאה איתה שורה ארוכה של תופעות לוואי שעלולות להשפיע על מבוגרים, צעירים וילדים. בכתבה הבאה נסביר איך נטילת ויטמינים יכולה לסייע לגוף ובאיזה שלב כדאי להתייעץ עם הרופא

תוכן שיווקי

שינויי עונות משפיעים על גוף האדם במגוון רחב של דרכים. בין היתר, ניתן להרגיש את זה בצורה המובהקת ביותר כאשר החורף מסתיים והקיץ עומד מעבר לפינה. בישראל למשל מביאה איתה עונת המעבר שורה ארוכה של תופעות לוואי שעלולות להשפיע על גברים, נשים, מבוגרים, צעירים, ילדים וכמובן תינוקות. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות על מנת להתמודד איתן, אך כמובן שהכי חשוב להתייעץ עם רופא.

התייעצות עם רופא מומלצת כבר בשלבים המוקדמים של עונת המעבר. אם מדובר באנשים שמודעים לכך שיש להם אלרגיות, ההתייעצות אמורה להיות חלק בלתי נפרד מהמעקב הרפואי השוטף. כמו כן, רצוי לעדכן את הרופא על תופעות לוואי חמורות ובעיקר על מה שקשור לקשיי נשימה, שינה, עיניים דומעות ועור מגורה.

כל ויטמין והתפקיד שלו

על בסיס התייעצות עם הרופא המטפל ובאישורו בלבד, ניתן לשקול נטילת ויטמינים שונים. לכל ויטמין יש תפקיד אחר וההשפעה שלהם על גוף האדם חיובית. במקביל, אפשר למרוח מוצרים טבעיים כמו צמח האלוורה על מנת להתמודד עם אדמומיות וגרד בעור ולמלא קערה עם מים חמים ובהם שמנים אתריים כגון שמן אקליפטוס, שמן גרניום ושמן מנטה כדי לשאוף את האדים ולמנוע קשיי נשימה וגירויים באף.

מבין הוויטמינים, שהם למעשה תרכובות אורגניות שמכילות פחמן ואטומים נוספים של אלמנטים כימיים אחרים, המוכרים ביותר הם C, A ו-B. ויטמין C וויטמין B מסיסים במים לעומת הויטמינים A, E, D ו-K שמסיסים בשומן וספיגתם בגוף או מועד נטילתם דורשים התאמה למצב ולרקע הבריאותי והרפואי. בכל מקרה, ההמלצה היא לצרוך אותם לצד שתייה מרובה של מים.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שחלק מהוויטמינים והמינרלים מגיעים מהמזון. למרות שהגוף לא יודע לייצר אותם לבדו, תפריט תזונתי מאוזן שעולה בקנה אחד עם תופעות הלוואי של החורף יכול לשפר בצורה דרמטית את התחושה. בפועל, ההמלצה היא לצרוך כמה שיותר מזון מלא מסוג דגנים מלאים ולנצל את מרכיבי המזון החיוניים שטמונים בו.

איך יודעים איזה ויטמינים לצרוך?

התייעצות עם הרופא היא כאמור הדרך הטובה ביותר לדעת איזה תוספי מזון או ויטמינים לצרוך. בהמשך, אפשר לעקוב אחר התגובה של הגוף לתוספי מזון מסוימים לעומת אחרים ולדרך שבה הם משפיעים על התפקוד היום יומי.

לבסוף, הוויטמינים לא יכולים להגן על העצמות ועל הגוף כל עוד הם לא מקבלים מספיק סידן. לכן עונת המעבר היא הזדמנות מעולה להגביר את צריכת הסידן, להכיר את הקצובה היומית המומלצת ולצרוך מוצרי חלב ומזונות עשירים בסידן.