חדשות ועדכונים

הדרך לשדרג את הלימודים בשעות הקטנות של הלילה היא לצאת להפסקות התרעננות ולא לוותר על זמן איכות, בילוי ופנאי. בנוסף, כדאי שתעוררו מאוחר בבוקר שלמחרת כדי לתת לחומר לשקוע

תוכן שיווקי

 

סטודנטים מגלים כבר בחודשים הראשונים של הלימודים שהם צריכים לבצע התאמות מבחינת לוח הזמנים שלהם. בין היתר, אחת הדרכים להתמודד עם העומס ולהמשיך לעבוד גם בתקופת המבחנים היא ללמוד עד השעות הקטנות של הלילה. מצד שני, שיטת לימודים כזו יכולה להיות אפקטיבית רק אם מיישמים אותה בצורה נכונה.

הנה למשל כמה טיפים לשדרוג של הלימודים גם כאשר נשארים ערים עד מאוחר:

1. צאו להפסקות התרעננות

הפסקות אוכל הן בדיוק מה שהגוף שלכם צריך כדי להתרענן, להתחזק ולהתרכז טוב יותר. מומלץ לנצל כל הפסקה לארוחה קלילה וטעימה כמו למשל משלוחי פיצה, ולוותר על שוקולדים ומשקאות מסוכרים לטובת פירות וירקות. אם תזכרו שהמטרה היא להתרענן מהר ואפקטיבי, תוכלו גם לסיים את ההפסקות בזמן כדי לחזור לשולחן העבודה.

2. אל תוותרו על בילוי

הדרך לשדרג את הלימודים היא לשלב אותם עם זמן איכות. לכל אחד מאתנו יש תחביבי בילוי אחרים, אך הסוד הוא להכניס אותם מלכתחילה לתוך הלו"ז. הכי קל לעשות את זה למשל באמצעות יציאה לבירה עם חברים מיד אחרי שמסיימים ללמוד, או בילוי מאסיבי יותר במסיבה כל עוד לא צריך לקום מוקדם למחרת.

3. נקו את הראש

גם צפייה בטלוויזיה או שיחת טלפון ארוכה יכולים לעשות פלאים ליכולת שלכם להטמיע את חומר הלימודים. הסוד הוא להימנע מעומס דידקטי ולנקות את הראש אחרי כמה שעות ברצף של לימודים. במידה ואתם בוחרים ללמוד בקבוצות ועם חברים, זכרו שגם ככה חלק מהזמן מוקדש לרכילות ושיחות חולין ולכן כדאי להגדיר היטב את שעות ההפסקות ולא לחרוג מהן.

4. מתחו את השרירים

מכירים את המשפט "נפש בריאה בגוף בריא"? מסתבר שיש לה משמעות גם בכל הנוגע ללימודים. הגוף שלכם צריך להיות חזק, משוחרר ונינוח על מנת שתוכלו לשבת ברצף ולשנן את חומרי הלימוד שסיכמתם בכיתה. אמנם לא מצופה מכם לצאת לריצת מרתון באמצע תקופת המבחנים, אבל בהחלט אפשר לעמוד כל 50 דקות כדי למתוח את השרירים ל-10 דקות. מתיחה של השרירים תמנע מכם כאבי גב והיא קריטית לבריאות שלכם עכשיו ובעתיד.

5. התעוררו מאוחר

הטעות הנפוצה היא לשכוח שהמוח צריך זמן לעכל את החומר. אם אתם רוצים להשיג את מלוא התועלת מהשעות שהשקעתם, כדאי לתת לחומר הלימודים לשקוע היטב. בשביל לעשות זאת כדאי להתעורר מאוחר בבוקר, לישון לפחות 7 שעות ברצף ולהוציא מהחדר מסכים שמפיצים תאורה כחולה. אם זה נראה בלתי אפשרי, נסו לעשות זאת לפחות בימים של מבחנים חשובים.