חדשות ועדכונים

המדריך המלא לניהול זמן בתקופת המבחנים

המבחן בעוד יומיים ושוב דחיתם/ן הכל לרגע האחרון? מרגישים/ות שהזמן מנהל אתכם/ן? קבלו 5 טיפים יעילים לניהול זמן למידה נכון בתקופת המבחנים. מתחילים >> 

סוף מבחן במחשבה תחילה: הכינו מראש את לוח המבחנים שלכם/ן ותעריכו כמה זמן תצטרכו להקדיש לכל מבחן. שאלו את עצמכם/ן: כמה זמן חומרי הקריאה דורשים מכם/ן? באיזו מידה אתם/ן שולטים/ות בחומר? עכשיו שבצו את כל משימות הלימודים יחד עם המטלות וסדר היום השוטף שלכם/ן. בשלב הבא, שקלו את סדר העדיפויות שלכם/ן וקחו בחשבון את יכולת הריכוז שלכם/ן. למשל, שקלו להזיז מפגש עם חברים/ות לשעות הערב במידה ואתם/ן פרודוקטיביים/ות יותר בבוקר.  

שווה המלצה: הורידו את אפליקציית my study life שמאפשרת לנהל "יומן לימודים", תזכורות למבחנים קרובים, מערכת שעות ומעקב אחר מטלות להגשה. אם אתם/ן רוצים/ות אפליקציה שמסנכרנת בין הלימודים לבין שאר מטלות היומיום – הכירו את studious שיש לה כמה פיצ'רים מגניבים, כמו למשל היכולת לזהות שאתם בשיעור ולהעביר אוטומטית את הנייד למצב שקט. 

התעוררו בזמן: אם גם אתם/ן מתקשים/ות להתעורר בבוקר (כמו 99% מהאוכלוסייה), תנסו לחשוב על דרכים יצירתיות לקום מהמיטה, כמו למשל לצ'פר את עצמכם/ן בפינוק קטן בדרך ללימודים או לבנות לעצמכם/ן לוח זמנים שלא תוכלו לשנות בדקה התשעים. טיפ מאיתנו, הרחיקו את הנייד מהמיטה – הוא שודד לכם/ן זמן.

שווה המלצה: הורידו את האפליקציה Alarmy – Sleep if you can שקרוב לוודאי זכתה לכינוי "השעון המעורר הכי מעצבן בעולם" וממש תכריח אתכם/ן לצאת מהמיטה בדרכים יצירתיות ומקוריות, כמו לצלם את מכונת הקפה בשביל לנטרל את הצלצול.

קחו פסק זמן: תנהלו הפסקות קבועות אחת לכמה זמן והקפידו להתמתח ולזוז במרחב, דבר שיסייע לכם/ן להפחית לחץ ולנקות מחשבות מטרידות. השתדלו לנצל את ההפסקה לאכול בצורה מסודרת והוסיפו לתפריט מאכלים שעשויים לחזק את תחושת הריכוז והרעננות: אגוזי מלך, שקדים, שיבולת שועל ועוד. זכרו! שוקולד עשוי לסייע לזמן קצר בלבד ואינו מומלץ לטווח הארוך. 

שווה המלצה: השתמשו באפליקציות טיימר ייעודיות כמו  Stopwatch Timer Original שתזכיר לכם/ן מתי לצאת ולחזור מהפסקה.

הידעתם? "שיטת העגבנייה" קובעת שיש להתמקד במטלה אחת במשך 25 דק' כל פעם, לקחת מנוחה קצרה למשך 5 דקות ולחזור על אותו רצף במשך 4 פעמיים (120 דקות סה"כ). בתום הסיבוב הרביעי, יש לצאת להפסקה ארוכה של 30 דקות. שווה לנסות! 

היפטרו משודדי זמן: קבוצת הלימודים בוואטסאפ משתוללת בזמן תקופת המבחנים? קיבלתם/ן התראה לבקשת חברות חדשה באינסטגרם? זה מסיח את דעתכם/ן! הקפידו לשים את הנייד שלכם/ן על שקט, ולהתנתק מכל מה שעלול להפריע לריכוז שלכם/ן גם במחשב האישי. 

שווה המלצה: הכירו את Cold turkey, אפליקציה שחוסמת כל דבר שעשוי להסיח את דעתכם/ן במחשב האישי, ומשנה את המסך לשחור (כן, כן, ממש שחור!) לזמן מוגבל שתגדירו מראש. באפליקציה תוכלו ליצור רשימת אתרים שאתם/ן רוצים/ות לחסום מראש, לצפות בסטטיסטיקות הנתונים שלך ולראות כמה זמן אתם/ן מקדישים לכל אתר אינטרנט ואפליקציה. 

תנו למוח לנוח: מרתון חוזר של משחקי הכס עד השעות המאוחרות של הלילה? לא רעיון טוב בתקופת המבחנים. הקפידו לישון 8 שעות מלאות כדי שתהיו ערניים/ות ותהליך הלמידה יהיה אפקטיבי.

הידעתם? האור שנפלט מהמסכים מדכא את ייצור הורמון המלטונין, המכונה גם 'הורמון חושך', אשר אחראי על כך שנרגיש פחות ערניים ויותר עייפים. השתדלו להגביל את זמן המסכים לפני השינה וקחו את זה כהזדמנות לקרוא את הספר שתמיד רציתם/ן לא מצאתם/ן לו זמן.